sanat

 
 
قانون جديد مهريه
| نظرات (0)

 در قانون جديد مهريه آمده است كه دادگاه ها ديگر مسئوليتي در قبال مطالبات مهريه ندارند و زنان بايد از طريق اداره ثبت احوال كه زيرمجموعه اداره ثبت اسناد است، مطالبات مهريه و وصول آن را پيگيري كنند. بهترين راه براي وصول جهيزيه داشتن وكيل مهريه است كه با تجربه و دانش خود سريعتر اين كار را انجام دهد.
در گذشته وصول جهيزيه از طريق دادگاه پيگيري مي شد و سه و نيم درصد از ارزش مهريه بايد به عنوان هزينه هاي قانوني پرداخت مي شد، اما در حال حاضر اين موارد از طريق اجراي احكام ثبت پيگيري مي شود و نيازي به پرداخت سه و نيم نيست. نيم درصد از مبلغ مهريه به عنوان هزينه هاي قانوني. فقط خود شخص و وكيل مهريه آنها مي توانند از طريق اجراي احكام ثبتي جهيزيه را پيگيري كنند.

بهترين وكيل مهريه و طلاق در تهران 
وكيل مهريه وكيل پايه يك دادگستري است كه دانش و تجربه كافي در زمينه خانواده و پرونده هاي مهريه دارد.
اهميت پرونده هاي جهيزيه به دليل ارزش مالي آن است و عموماً دعوي مالي محسوب مي شود.
وكيل جهيزيه بايد از جزئيات فراوان پرونده هاي خانوادگي و مالي آگاهي كامل داشته باشد و دائماً به وكالت مهريه مشغول باشد و وكلايي كه فعاليت مستمر و خاصي در اين زمينه نداشته اند انتخاب مناسبي نيستند.
چرا كه قوانين پيچيده اي كه در حوزه رد اموال و مهريه وجود دارد روزانه به روز مي شود و اين امر نيازمند وكيل مهريه است كه روند اين پرونده ها را بداند و بتواند در عرض چند روز حكم توقيف دارايي را دريافت كند.

وكيل مهريه در تهران
اگر ساكن تهران هستيد و مايل به پيگيري پرونده مهريه خود در تهران هستيد بايد با وكيل مهريه در تهران كه با دادگاه هاي تهران همكاري مي كند تماس بگيريد.
زيرا روال اداري و قضايي هر شهرستان تا حدودي با شهرستان هاي ديگر متفاوت است و وكيل مهريه در تهران به دليل حجم بالاي مراجعات به مراجع قضايي و از اداره ثبت اسناد و املاك در تهران، آشنايي بيشتري با رويه قضايي و اداري دارد. با توجه به زندگي در تهران و سهولت در رفت و آمد ممكن است پيگيري بهتري نسبت به وكلاي ساكن شهرستان داشته باشند.


ثبت شركت در تهران روي لينك كليك كنيد

https://moeidlawgroup.com/article-detail/23/%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D8%AC%D8%A7%D8%B1%DB%8C

 

تسويه حساب بدون طلاق چيست؟
ماتاراكه در لغت به معناي ترك، جدايي و جدايي است. اگر زن و مرد به صورت توافقي از هم جدا شده باشند ولي هنوز طلاق صوري بين آنها صورت نگرفته باشد، اين موضوع در عرف به جدايي معروف است.
حتي گاهي ممكن است زوجين حكم طلاق را صادر كرده و آن را ثبت نكرده باشند. بنابراين وضعيت آنها از نظر قانوني به عنوان ازدواج بدون طلاق شناخته شده است.

طلاق اسلامي چيست؟
از آنجايي كه ماتركه به معناي طلاق نيز به كار مي رود، در صورت جدايي زوجين شرعي و طلاق ثبت نشده، از اين عبارت براي بيان وضعيت آنها نيز استفاده مي شود.
در طلاق شرعي، زوجين تمام تشريفات طلاق را انجام مي دهند، مانند عقد با حضور دو شاهد عاقل و بالغ و توافقات لازم; اما طلاق به صورت قانوني ثبت نشده است. بنابراين طبق قانون، زوجين هميشه زن و شوهر هستند و تمامي موارد قانوني كه در مورد زوج هاي رسمي اعمال مي شود، شامل اين افراد مي شود.

شرايط شرعي طلاق
شرايطي كه از نظر شرع براي صيغه طلاق لحاظ مي شود عبارتند از:
حضور دو شاهد عادل، عاقل و بالغ براي صدور حكم طلاق
طلاق با فرمول طلاق شرعي و به درستي
طلاق نهايي در زمان حال
طلاق زماني كه زن حامله يا عادت ماهانه نباشد
ازدواج بدون طلاق در قانون به رسميت شناخته نمي شود و زوجين بايد عواقب آن را بپذيرند.



:: موضوعات مرتبط:

:: برچسب‌ها: ،
نویسنده : faramarz
تاریخ : ۱ شهريور ۱۴۰۲
زمان : ۰۱:۲۸:۳۷
[ ]


 

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی