sanat

 
 
در دوره سئو تكنيكال چه مي‌آموزيم؟
| نظرات (0)

ابزار فني SEO آموزش سئو تكنيكال; اين فرآيند آماده سازي و بهينه سازي سايت براي درك گوگل از محتوا و ارتباط بين صفحات است.

تجزيه و تحليل رقبا، تحقيقات كلمات كليدي، توليد محتواي ارزشمند و فعاليت هاي موثر در لينك بيلدينگ خارجي نقش بسيار مهمي در موفقيت يك پروژه سئو دارند، اما همه اين عوامل تنها زماني مفيد نخواهند بود كه سايت ما بستر مناسبي را براي ارائه محتوا فراهم كند. كاربر و گوگل

آموزش رايگان سئو روي لينك كليك كنيد
https://khanomsin.ir/free-seo-training/


رعايت استانداردهاي سئو در طراحي وب سايت و بهبود تجربه كاربري را نمي توان تنها عامل بهبود رتبه دانست، اما شناخت و اجراي اين نكات براي كسب جايگاه در نتايج ضروري است.

كارگاه فني سئو برگرفته از سال ها تجربه ما در ساخت وب سايت ها و پروژه هاي سئو موفق است و با رويكرد "دستي" طراحي شده است. براي درك مفاهيم ارائه شده در اين كارگاه و پياده سازي آن ها در پروژه خود نيازي به دانش كدنويسي يا تجربه طراحي وب نداريد!
محدوديت يادگيري؛ يك متخصص سئو به چه ميزان دانش فني و تجربه نياز دارد؟
ساختار URL ها؛ معماري و ساختار آدرس دهي صفحات سايت
كاوش و نمايه سازي؛ مديريت خزش بودجه و درك مفاهيم مرتبط
تگ هاي HTML؛ برچسب هاي HTML را به درستي بشناسيد و استفاده كنيد
داده هاي ساخت يافته؛ نشانه گذاري استاندارد و استفاده از طرحواره
UX و سرعت صفحه؛ بهبود سرعت سايت و تجربه كاربري
ابزار تجزيه و تحليل؛ دانش اوليه ابزارهاي جانبي و كاربردي

براي مراحل يادگيري سئو روي لينك كليك كنيد

https://khanomsin.ir/where-to-start-learning-seo/


اولين سوالي كه به ذهن شما خطور مي كند اين است: براي يادگيري سئو فني به چه ميزان دانش فني و تجربه كدنويسي نياز داريم؟ حقيقت اين است كه شما نيازي به "تجربه كدنويسي" نداريد، اما داشتن دانش كافي براي درك كدهاي HTML و مهارت هاي عملي براي ارائه آن به تيم فني و نظارت بر اجراي صحيح الزامي است.

به عنوان يك متخصص سئو، علاوه بر دانش تخصصي در زمينه كاري خود، بايد مهارت هاي نرمي را براي برقراري ارتباط با ساير تيم هاي بازاريابي ديجيتال كسب كنيم. كسب اين مهارت ها به ما كمك مي كند تا زمان گرانبهاي خود را براي يادگيري نحوه كدنويسي و پياده سازي آن در سايت تلف نكنيم.

در اين فصل از كارگاه آموزشي فني سئو به بررسي مسير تصميم گيري و تحليل براي ايجاد تغيير فني در سايت مي پردازيم و حدود اختيارات يك متخصص سئو را روشن مي كنيم. پيروي از اين طرز فكر به شما كمك مي كند تا زمان و انرژي كمتري را صرف ارجاع درخواست هاي خود به تيم فني و دريافت پاسخ از آنها كنيد.
هر صفحه در اينترنت به يك آدرس منحصر به فرد نياز دارد تا شانس ايندكس شدن و نمايش در نتايج جستجو را داشته باشد. URL در واقع مسيري است كه كاربران و ربات هاي گوگل براي دسترسي به محتواي اين صفحه در مرورگر خود وارد مي كنند.

هر آدرس اينترنتي از 3 قسمت اصلي يعني پروتكل، دامنه و مسير تشكيل شده است. دانستن آناتومي و درك قسمت هاي مختلف يك آدرس به ما كمك مي كند تا هنگام ايجاد يك صفحه يا راه اندازي يك سايت جديد، استانداردهاي سئو را به خوبي رعايت كنيم.

در اين فصل هر يك از اين 3 بخش را به تفصيل بررسي خواهيم كرد و به رايج ترين سوالات كاربران در مورد تاثير آنها بر سئو پاسخ خواهيم داد. برخي از سوالاتي كه در اين بخش به آنها پاسخ داده شده است عبارتند از:

آيا SSL اجباري است و روي سئو تاثير مي گذارد؟
آيا وجود كلمه كليدي در نام دامنه به رتبه بندي در اين جمله كمك مي كند؟
آدرس صفحه ما فارسي بهتر است يا انگليسي؟
آيا خريد يك دامنه قديمي به سئو سايت تازه ايجاد شده كمك مي كند؟
براي راه اندازي وبلاگ در فروشگاه اينترنتي بهتر است از پوشه استفاده كنيم يا ساب دامين؟
پس از دانستن آناتومي آدرس هر صفحه، نوبت به معماري و ساختار درختي كل سايت مي رسد. معماري آدرس هاي صفحه يك سايت نقش مهمي در درك گوگل از ارتباط معنايي و ارزش هر يك ايفا مي كند. در اين قسمت ابتدا سه الگوي رايج معماري يعني Flat، Hierarchy و Holarchy را معرفي مي كنيم و مزايا و معايب هر كدام را مورد بحث قرار مي دهيم.

در ادامه، معيارهاي اصلي تصميم گيري در مورد معماري سايت و ساختار آدرس دهي را با نگاهي به چندين سايت ياد خواهيم گرفت.
تاكنون ساختار و معماري سايت خود را طراحي كرده‌ايم، اكنون نوبت ربات‌هاي گوگل است كه به اين صفحات دسترسي داشته باشند و بودجه خزيدن را مديريت كنند. در سال‌هاي اخير با افزايش نجومي وب‌سايت‌ها و صفحات وب، منابع گوگل براي تأييد و ايندكس كردن آن‌ها با محدوديت‌هاي جدي مواجه شده و شاهد كاهش سرعت ايندكس يا حتي عدم دسترسي گوگل به سايت‌ها تا چندين سال بوده‌ايم. هفته ها پس از ايجاد صفحه

بودجه خزيدن در واقع منابع و زماني است كه ربات هاي گوگل براي خزيدن و ايندكس كردن صفحات هر سايت اختصاص مي دهند. اين بودجه براي همه سايت ها يكسان نيست و بر اساس عوامل متعددي مانند سابقه فعاليت، نرخ انتشار محتوا، تعداد صفحات، لينك هاي خارجي و ... تعيين مي شود.

براي مديريت صحيح اين بودجه، درك رفتار روبات هاي گوگل براي يافتن و ذخيره يك صفحه جديد ضروري است. ما اين فرآيند را به طور كامل در ابتداي اين فصل بررسي مي كنيم.

در ادامه با ابزارها و تكنيك هاي موجود براي مديريت بودجه خزنده آشنا مي شويم. اكثر ابزارهايي كه براي اين كار داريم در پنل كنسول جستجوي گوگل ارائه شده است كه در كارگاه كنسول جستجو نحوه استفاده صحيح از آنها را آموزش داديم.
صرف نظر از زبان برنامه نويسي (به عنوان مثال php) يا سيستم مديريت محتوا (به عنوان مثال وردپرس) سايت شما در آن نوشته شده است، خروجي صفحه هميشه به عنوان تگ هاي HTML به كاربر و گوگل نمايش داده مي شود. به عنوان يك متخصص سئو كه در زمينه فني فعاليت مي كنيم، بايد به خوبي با تنوع و كاربرد اين تگ ها آشنا باشيم. در واقع يادگيري اين مفاهيم ابزارهاي بهينه سازي هر سايتي را در اختيار شما قرار مي دهد.

پس از آشنايي با ابزارها و عملكرد هركدام در مديريت خزش بودجه، با هم 10 سناريو رايج و كاربردي را ارائه مي كنيم و به مثال هاي مختلف براي هر كدام نگاه مي كنيم. ماتريس تصميم گيري ارائه شده در اين قسمت روش و تكنيك ابداعي خانوم سين مي باشد و در دوره هاي داخلي و خارجي مشابه آن را نخواهيد يافت.

قبل از يادگيري مفاهيم اصلي، تاريخچه HTML و چگونگي شكل گيري اينترنت را مرور مي كنيم. اين اطلاعات به ما كمك مي كند تا ماهيت و اهميت هر يك از مفاهيم ارائه شده در اين فصل را بهتر درك كنيم. به عنوان توسعه ساختار كدنويسي استاندارد در HTML5، ما تگ هاي معنايي را ياد مي گيريم تا محتوا و متا تگ هاي كاربردي را براي سئو به صورت جامع و كاربردي ارائه دهيم.

دانستن انواع برچسب‌ها براي استفاده در سر و بدن به ما كمك مي‌كند تا بدون تغيير ظاهر سايت، درك آن را براي ربات‌هاي گوگل آسان‌تر كنيم. رعايت اين استانداردها علاوه بر كيفيت ارائه، تأثير مستقيمي بر سرعت و تجربه كاربر خواهد داشت. به عنوان مثال، همانطور كه در تصوير زير مشاهده مي كنيد، 4 تگ كاربردي شامل prefetch، prefetch، prefetch و dns-prefetch را كشف خواهيم كرد كه در فرآيند بهينه سازي سرعت سايت به آنها نياز خواهيم داشت.

احتمالا با ديدن تصاوير بالا و اين حجم از كد جديد، در يادگيري سئوي فني دچار شك و ترديد مي شويد! اما نگران نباشيد، براي درك بهتر هر يك از اين كدها و نحوه استفاده از آنها، چند مثال را با هم مرور مي كنيم. نيازي نيست همه اين استانداردها را رعايت كنيد، هنگام شروع يك پروژه جديد يا بهينه سازي سايت خود، اين فايل كارگاهي و PDF را به عنوان راهنماي پياده سازي پيش روي خود داشته باشيد و مرحله به مرحله استانداردها را بررسي كنيد.

تجربه سال ها تدريس و انجام پروژه ها به ما نشان داده است كه بسياري از دانش آموزان حتي با داشتن دانش كافي اعتماد به نفس لازم براي ورود به عرصه فني را ندارند و يا در اولويت بندي كار خود با مشكل مواجه مي شوند. براي حل اين مشكل شما را با يك روش عملي تصميم گيري و برنامه ريزي آشنا مي كنيم كه استفاده از آن مي تواند كارايي و نتايج كار شما را به ميزان قابل توجهي افزايش دهد.



:: موضوعات مرتبط:

:: برچسب‌ها: ،
نویسنده : faramarz
تاریخ : ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
زمان : ۰۶:۴۵:۴۸
[ ]


 

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی