sanat

 
 
درمان ريشه دندان چيست؟
| نظرات (0)

اعصاب اصلي و رگ هاي خوني دندان در بافت نرمي كه كانال هاي ريشه در آن قرار دارند قرار دارند. اين بافت نرم پالپ ناميده مي شود و زماني كه مشكلات رايجي مانند عفونت دارد، بايد آن را درمان كنيد. در چنين مواقعي است كه پيشنهاد پزشك كمك گرفتن از روش درمان ريشه است.

امروزه كلينيك ها و جراحي هاي دندانپزشكي در شهرهاي بزرگي مانند تهران، تبريز، مشهد و رشت در حال رشد است، اما آنچه در انتخاب مركز مهم است، كيفيت خدمات ارائه شده است. بنابراين انتخاب يك مركز معتبر براي دريافت خدمات بهترين دكتر دندانپزشك زيبايي در رشت   و ساير شهرهاي ذكر شده بسيار مهم است.
دكتر مرتضي شمس از برترين متخصص ريشه دندان رشت  مي باشد. آنها با توجه به تخصص خود در ايمپلنتولوژي، در درمان عفونت لثه و ريشه دندان به خوبي تبحر دارند. 

مي توان گفت زماني كه دندان فرد درگير عفونت حفره مي شود، تنها راه كمك، درمان ريشه آن است. اين نوع درمان به اين صورت انجام مي شود كه ابتدا دندانپزشك بافت آسيب ديده را از ريشه دندان خارج مي كند. سپس بايد كانال هاي ريشه دندان ها را تميز كرد و حفره هاي ايجاد شده را با مواد مخصوص پر كرد.

معمولاً عفونت ايجاد شده در پالپ دندان در اثر آسيب، ترك و شكستگي و پوسيدگي عميق ايجاد مي شود. از علائم اين عفونت ها مي توان به حساسيت دندان به دماي مايع، آسيب ديدگي دندان، تورم فك و لثه، درد و ... اشاره كرد و در صورت مشاهده بايد ريشه عفونت را درمان كرد. دندان ، از بي حسي موضعي استفاده كنيد. استفاده مي شود و ميزان موفقيت اين روش درماني بالاي 90 درصد ثبت شده است.

انواع درمان هاي كانال ريشه
بسته به وضعيت دندان و وضعيت عفونت از روش هاي مختلفي براي درمان ريشه دندان استفاده مي شود كه عبارتند از:
جراحي حماسي
برداشتن عصب يا اندو
درمان ريشه اي مجدد يا اندو مجدد
با مشاهده علائم آسيب و عفونت در پالپ ريشه دندان بايد با متخصص ريشه دندان مشورت كنيد تا فرآيند درمان شما با يكي از اين روش ها تكميل شود.

درمان ريشه چگونه انجام مي شود؟
فرآيند درمان ريشه در چند مرحله انجام مي شود كه بايد با دقت و توجه زيادي انجام شود.

عكاسي از دندان و اشعه ايكس
براي تشخيص ميزان و سطح آسيب و همچنين تعيين روش مناسب براي درمان ريشه دندان، متخصص درخواست عكس و عكس برداري از دندان را مي دهد.

بيهوشي كنيد و تاج دندان را برداريد
پس از انجام معاينه اوليه، دندانپزشك با بي حسي موضعي در استخوان فك، قسمت كوچكي از تاج دندان را برمي دارد و سطح پوسيده به طور كامل برداشته مي شود.

تخليه پالپ آلوده
هنگامي كه ريشه دندان ظاهر مي شود، دندانپزشك مي تواند به پالپ عفوني دسترسي پيدا كند و كانال ريشه را به طور كامل تخليه كند. توجه به اين نكته ضروري است كه رگ هاي عصبي پالپ به طور كامل قطع شده باشد تا در آينده براي فرد مشكل و درد ايجاد نكند.

تميز كردن كانال ريشه
پس از جدا شدن كامل پالپ، كانال هاي ريشه بايد كاملا تميز شده و براي پر شدن آماده شوند. براي پاكسازي كامل كانال آن را با محلول هاي مخصوص شستشو مي دهند. اين محلول عفونت هاي باقيمانده را از بين مي برد و يك عامل مبارزه با ميكروب است.

پر كردن ريشه
اكنون كه كانال هاي ريشه كاملا تميز شده اند، دندانپزشك ريشه دندان را با گوتاپركا پر مي كند. در نهايت يك پانسمان موقت روي دندان گذاشته مي شود.
با انجام اين مراحل درمان به طور كامل تكميل مي شود و فرد بايد پس از مدتي كه پزشك تعيين كرده دندان را كاملا پر كند.

درمان ريشه چه زماني انجام مي شود؟
در موارد محدود، درمان مجدد به دلايل مختلفي از جمله تخليه نشدن كامل ريشه دندان يا ايجاد عفونت در كانال ريشه دندان ضروري است. لازم به ذكر است كه عقب نشيني ريشه دندان بسيار دشوارتر از عصب كشي معمولي است و در برخي موارد انجام عمل جراحي حماسي روي دندان ضروري است.

براي اينكه با چنين وضعيتي مواجه نشويم و نيازي به پردازش مجدد نداشته باشيم بايد به دلايل پردازش مجدد توجه كنيم كه شامل موارد زير است:
پوسيدگي روي دندان هاي عصب كشي شده
عدم بهبود كامل ريشه و كانال ريشه پس از انجام اولين درمان ريشه.
يك عفونت ثانويه جديد ايجاد كنيد.
عدم تخليه كامل پالپ و تميز كردن ريشه دندان



:: موضوعات مرتبط:

:: برچسب‌ها: ،
نویسنده : faramarz
تاریخ : ۲۵ مرداد ۱۴۰۲
زمان : ۱۲:۱۴:۰۶
[ ]


 

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی