sanat

 
 
سمپاشي كنه كبوتر
| نظرات (0)

كنه ها انواع مختلفي دارند و نوعي حشره انگلي است كه پراكندگي جهاني دارد. بسياري از نقاط جهان به ويژه مرغداري ها و مراكز پرورش كبوتر و پرندگان به اين حشره مبتلا هستند.

كنه كبوتر نوعي كنه است كه از كبوتر و مرغ تغذيه مي كند و در مناطقي كه پرندگان نگهداري مي شوند، ممكن است اين كنه وجود داشته باشد. اين حشره خون خوار است و اگر نزديك به انسان باشد از خون انسان تغذيه مي كند.
در واقع طعمه و ميزبان اصلي اين كنه كبوتر است اما در غياب آن از انسان نيز تغذيه مي كند.

شركت خدماتي ماداكتو با داشتن كارشناسان خبره و مجرب در زمينه سمپاشي منزل شمال تهران و پيشرفته ترين ابزار و تجهيزات سمپاشي آماده ارائه خدمات سمپاشي خانگي در شمال تهران مي باشد. سمپاشي منازل يكي از مهم ترين مواردي است كه بايد به آن توجه شود و شركت سمپاشي منزل در تهران  نيز با وجود سوسك ها يا آفات اين چنيني بسيار مورد نياز است. سمپاشي كنه كبوتر بستگي به منطقه دارد. محدوده قيمت سمپاشي منزل در شمال تهران مي باشد

سمپاشي ساختمان غرب تهران روي لينك كنيد

https://madaktoservice.com/%D8%B3%D9%85%D9%BE%D8%A7%D8%B4%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%BA%D8%B1%D8%A8-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86/


كنه كبوتر از نظر ظاهري داراي بدني صاف و بيضي شكل و شبيه پر است. طول كنه بالغ 4-6 ميلي متر است، اما مي تواند به 11 ميلي متر برسد. خوشبختانه اين حشره قادر به پرواز نيست اما مي تواند بپرد و بپرد.
در مناطق شهري، اين كنه ها از طريق لانه كبوتر وارد خانه ها مي شوند. به اين ترتيب كبوترها و ساير پرندگان در سوراخ هاي مختلف بيرون ساختمان يا بالاي درختان لانه مي سازند و به كنه عنكبوتي مبتلا مي شوند. سپس پس از خروج از لانه يا هنگام وزش باد، اين كنه ها مي توانند وارد خانه شوند.


آلودگي كنه و خطرات كنه كبوتر
از آنجايي كه كنه ها خون را مي مكند و خون موجودات خونگرم را مي خورند، به راحتي مي توانند بيماري ها را منتقل كنند و خود كنه حاوي باكتري هايي است كه براي انسان خطرناك است. علاوه بر اين، كنه كبوتر ابتدا با بدن و خون پرندگان تماس پيدا كرد و به باكتري هاي مختلف آلوده شد.
كنه كبوتر ناقل بيماري هاي عفوني است و همچنين باعث شوك آنافيلاكتيك مي شود. گزش كنه با سوزش و حساسيت پوستي همراه است و براي افراد مبتلا به حساسيت پوستي مي تواند بسيار خطرناك باشد.
گزش كنه كبوتر قطعا باعث ايجاد بثورات قرمز روي پوست مي شود. در خوشبينانه ترين حالت، نيش كنه باعث التهاب و خارش پوست مي شود. به علاوه حركت كنه روي پوست يا زير آن كاملا احساس مي شود كه بسيار ناخوشايند است.
متاسفانه در مناطق شهري پرندگاني مانند كبوتر به حضور انسان عادت كرده و در داخل شهرها لانه مي سازند و زندگي مي كنند. بسياري از اين پرندگان حامل انگل هستند.
بنابراين، كنه كبوتر يا هر نوع انگل ديگري كه همراه پرندگان است، به راحتي وارد خانه شما شده و شما را نيز مبتلا مي كند.
با توجه به خطرات كنه كبوتر، حذف آن از منزل آلوده به آن ضروري و حياتي تلقي مي شود و شركت سمپاشي تهران اين كار را به بهترين نحو انجام مي دهد.

اكنون كه با كنه كبوتر و خطرات آن آشنا شديد، اكنون در مورد راه هاي جلوگيري از ورود كنه كبوتر به خانه صحبت مي كنيم.

راه هاي جلوگيري از ورود كنه كبوتر
از آنجايي كه اين حشره باعث خسارت مالي و جاني مي شود، بهتر است از ورود آن جلوگيري شود.
اولين راه براي جلوگيري از ورود كنه ها، عدم نگهداري پرندگان در خانه و جلوگيري از ساختن لانه كبوتر بر روي ساختمان است. خوشبختانه كنه كبوتر بر خلاف ساس به راحتي توسط مردم و ترافيك منتقل نمي شود و راه ورود آن به خانه لانه كبوتر است.
كنار دودكش، سقف، سوراخ هاي ديوارها، اتاق زير شيرواني و اطراف پنجره ها و كانال هاي تهويه مطبوع را براي لانه كبوتر بررسي كنيد. همچنين نماي ساختمان بايد از نظر سوراخ ها و مكان هاي مناسب براي ساخت لانه پرندگان بررسي شود و اين مكان ها تخريب شوند تا پرندگان نتوانند لانه سازي كنند.
مورد دوم استفاده از توري بسيار ظريف براي پنجره ها است. تا در هنگام وزش باد شديد اين حشرات از پنجره وارد خانه نشوند.
نگهداري گل هميشه بهار، نعناع و گياهان اسطوخودوس در خانه مي تواند اين حشره را دور نگه دارد زيرا از بوي آن متنفر است. بنابراين بد نيست يك يا چند مورد از اين گياهان را در خانه داشته باشيد.
در نهايت، يكي از موثرترين راه‌ها براي پيشگيري از كنه سمپاشي دوره‌اي است كه هر شش ماه يك بار توصيه مي‌شود.



:: موضوعات مرتبط:

:: برچسب‌ها: ،
نویسنده : faramarz
تاریخ : ۲۳ تير ۱۴۰۲
زمان : ۰۷:۵۰:۳۸
[ ]


 

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی