sanat

 
 
وكيل امور بانكي در تهران
| نظرات (0)

بانك ها و مؤسسات مالي و اعتباري نقش برجسته اي در اقتصاد كشورها دارند و تقريباً همه مردم جوامع امروزي با بانك ها و مؤسسات مالي و اعتباري سروكار دارند. در حال حاضر كمتر كسي را مي‌توان يافت كه نزد هيچ بانك يا مؤسسه‌اي تسهيلات نگرفته باشد و به همين دليل تنظيم قوانين و مقررات حاكم بر روابط افراد و بانك‌ها و ترتيب اين امور براي قانونگذار از اهميت انكارناپذيري برخوردار است.

از سوي ديگر، پويايي اقتصاد به اين معني است كه قوانين بخش بانكي به سرعت تغيير مي كند، اصلاح مي شود يا به دليل عدم كفايت با نيازهاي جديد رها مي شود. همچنين برخي مراجع مانند بانك مركزي يا شوراي ارز و اعتبار براي ساماندهي امور بانكي ايجاد شده است كه با صدور بخشنامه يا تصويب بخشنامه اين امور را اصلاح و متحول مي كنند. لذا با توجه به پيچيدگي موضوع و انبوه قوانين، مقررات، آيين نامه ها، بخشنامه ها و مصوبات مراجعه به افرادي كه اطلاعات كافي در اين زمينه دارند امري اجتناب ناپذير است.

يك وكيل امور بانكي در تهران  وكيل متخصص بانكداري از آخرين تغييرات و تحولات كسب و كار بانكي آگاه است و مي تواند از اين دانش براي كمك به بانك ها، موسسات مالي و اعتباري و همچنين متقاضيان دريافت تسهيلات بانكي و مشتريان بانك ها استفاده كند.

منابع حقوقي اصلي مورد استفاده وكلاي بانك
مهمترين منابع يا منابع حقوقي بانكي كه وكيل بانكي مي تواند به آنها مراجعه و به آنها مراجعه كند عبارتند از:

قوانين مربوط به امور بانكي از جمله قانون بانكداري ربوي، قانون تجارت، برخي مواد قانون مدني، قانون صدور چك، قانون آيين دادرسي دادگاه هاي عمومي و انقلاب در دعاوي مدني و غيره.
مقررات، بخشنامه ها و دستورالعمل ها، از جمله اساسنامه قانون بانكداري بدون ربا، بخشنامه هاي بانك مركزي، دستورالعمل هاي هيئت ارزي و اعتباري و غيره.
قوانين و منابع شرعي از جمله بطلان معاملات ربوي. شوراي پول و اعتبار مطابق با اجراي قواعد فقهي در قراردادهاي بانكي، احكامي را براي عقود بانكي صادر كرده است، به عنوان مثال، حكم قانون عقد مضاربه، حكم قانون عقد جعاله، مصوبه تقنيني عقد اجاره به شرط تمتع، مصوبه اجرايي قرارداد مشاركت مدني و ... يادآور شد.
رويه و آداب و رسوم حاكم بر روابط بانكي.
دعاوي مطرح شده در قانون بانكداري
يكي از مهمترين دعاوي در حوزه حقوق بانكي، دعواي فسخ قراردادهاي بانكي است. از جمله فسخ اجاره به شرط تمتع، فسخ قرارداد بيع اقساطي، فسخ قرارداد مشاركت مدني و فسخ قرارداد مضاربه. در مواردي وكيل بانك از دادگاه مي خواهد كه بند قراردادي در قراردادهاي بانكي را لغو كند.

لازم به ذكر است كه دلايلي وجود دارد كه معمولاً منجر به فسخ قراردادهاي بانكي مي شود كه از آنها به عنوان دلايل عمومي فسخ قراردادهاي بانكي ياد مي شود. رهنمودهاي كلي فسخ قرارداد عمدتاً از مفاد قانون مدني و فقه و احكام شرعي حاكم بر قراردادهاي بانكي ناشي مي شود. در عين حال، هر قرارداد بانكي را مي توان به روش هاي خاصي فسخ كرد.

وكيل ارث كيست؟
وكيل ماليات بر ارث در تهران وكيل متخصص در حقوق ارث يا وكيل متخصص در زمينه ارث فردي است كه با توجه به دانش و تجربه خود مي تواند راه مناسبي را براي دريافت حقوق موكل خود انتخاب كند. با دانستن قوانين مختلف، مي تواند به افراد كمك زيادي كند تا روند تقسيم ارث و پرداخت ماليات خود را طي كنند. يكي از مواردي كه مردم بايد به آن توجه كنند انحصار ارث است.

بدين ترتيب سهم هر يك و ميزان ماليات پرداختي وي با توجه به سهم و طبقات ارث تعيين خواهد شد.
طبقه اول
در طبقه اول ارث، افراد طبقه اول متوفي مانند همسر، پدر و مادر، فرزندان و در صورت فوت، نوه ها قرار دارند.
طبقه دوم
در طبقه دوم ارث، پدربزرگ و مادربزرگ، برادران و خواهران و در صورت فوت فرزندان آنها قرار دارند.
طبقه سوم
در طبقه سوم عموها، عمه ها، عموها و عمه هاي متوفي و فرزندانشان در صورت فوت قرار دارند.



:: موضوعات مرتبط:

:: برچسب‌ها: ،
نویسنده : faramarz
تاریخ : ۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
زمان : ۱۰:۱۸:۴۰
[ ]


 

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی