sanat

 
 
وكالت امور ملكي
| نظرات (0)

تهراني ها و صاحبان املاك در تهران وقتي با مشكل ملكي مواجه مي شوند معمولا به دنبال بهترين وكيل ملكي در تهران مي گردند. گروه حقوقي معيد يكي از بهترين وكلاي تهران با حضور وكلاي حرفه اي در زمينه مشاوره حقوقي در دعاوي مدني مي باشد. ما با چندين سال سابقه موفق در حقوق مدني و دعاوي توانسته ايم با ارائه خدمات مشاوره حقوقي به تمامي افرادي كه به دنبال وكيل مدني در تهران هستند به يكي از بهترين وكلاي تهران تبديل شويم.
وكيل مهاجرت در تهران روي لينك كليك كنيد.

https://moeidgroup.com/article-detail/67/%D9%88%DA%A9%DB%8C%D9%84-%D9%85%D9%87%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86

وكيل ملكي چيست؟
وكيل املاك وكيلي است كه در دعاوي ملكي تخصص دارد. دعاوي ملكي عنواني است براي مجموعه اي از دعاوي كه به نوعي به رابطه بين املاك و افراد مرتبط است. اموال غيرمنقول اموالي است كه قابل جابجايي و جابجايي نيست و در يك تقسيم شامل املاك و اراضي مي شود و در تقسيمي ديگر مي توان زمين را به اراضي درون شهري و خارج از محدوده شهري و در تقسيمي ديگر از طرف ديگر تقسيم كرد. از طرفي املاك را مي توان به املاك تجاري و مسكوني تقسيم كرد، بنابراين دعاوي مختلفي در رابطه با تقسيم بندي فوق وجود دارد و تمامي اين دعاوي در حوزه وكيل ملكي است.

وكيل مدني وكيلي است كه با وجود اينكه توانايي دفاع و اقامه دعوي در انواع دعاوي از قبيل دعاوي خانوادگي (طلاق، حضانت، نفقه، فسخ نكاح و ...) را دارد، اما وارد اين گونه تعقيب ها و تمركز نمي شود. تمام توجه او فقط به امور مدني است.

از جمله اين رسيدگي ها، احراز عمل رسمي، صدور حكم عزل، خلع يد، تقسيم و انتقال مالكيت مشترك تا زمان رسيدگي كيفري از قبيل فروش مال، جعل اسناد، تصرف عدواني است. و غيره همه اين موارد در حيطه دعاوي ملكي و حيطه كاري وكيل است. ملكي قرار داده شده است.
وكيل املاك در محاكمات تخليه
در صورتي كه ملك موجر (اعم از زمين و ملك) به هر دليلي در تصرف شخص ديگري باشد و موجر از سكونت مالك ناراضي باشد، مي تواند با اخذ وكيل ملكي و ارائه درخواست تخليه ملك خود را از مالك درخواست كند. سلب مالكيت به مقام قضايي

تفاوت بين محاكمه خلع يد و محاكمه تصرف عدواني چيست؟
1- در صورت تصرف عدواني، رعايت تشريفات دادرسي لازم نيست، در صورتي كه در صورت خلع يد، رعايت اين تشريفات ضروري است.
2- هر دو دعوي قابل تجديدنظرخواهي توسط خواهان يا وكيل متخصص در امور املاك است.
3- در صورت تخليه طبق ماده 1 قانون نحوه اجراي احكام، حكم بايد قطعي و سپس اجرا شود، در دعوي تصرف عدواني چون فوراً قابل اجرا است نيازي به آن نيست. قطعي بودن و صدور اجرائيه و تجديدنظرخواهي وكيل ملكي مانع اجراء نمي باشد. .
4- كساني كه حق شكايت يا اقدام قانوني دارند:
در تصرف عدواني، لازم نيست شاكي مالك باشد، بلكه مستأجر، مباشر، خدمتكار، رعيت، كارگر و هركسي كه ملك ديگري را به نام يا امانت تصرف مي كند، مي تواند عليه نماينده مالك اقدام قانوني كند. در دعواي خلع يد فقط اشخاص ذينفع يا وكلاي متخصص در حقوق املاك يا درجه داران يا نمايندگان قانوني مي توانند اقدام قانوني كنند.

اگر مستاجر حق انتقال نداشته باشد، آيا مي تواند مالك را مجبور به انتقال تجارت به مستاجر ديگر كند؟
طبق قانون موجر و مستاجر مصوب 1376 مستاجر چنين حقي ندارد مگر اينكه مستاجر نيز مستحق سرقفلي باشد و موجر از پرداخت سرقفلي خودداري كند و اگر سرقفلي تجارت به مستاجر ديگري منتقل شود مالك مكلف است. براي واگذاري مغازه به مستاجر جديد.

تفاوت تفكيك و تفكيك در فروش دارايي مشترك از ديدگاه وكيل ملكي
در صورت عدم توافق شركا در فروش مالكيت تضامني هر يك از شركا مي توانند تقاضاي فروش مالكيت مشترك را نمايند. لازم به ذكر است در صورت تكميل مراحل ثبت ملك، تقاضاي آزادسازي توسط وكيل ملكي به اداره ثبت محل ارائه مي شود. اما در مورد تقسيم ملك، لزومي به مشاع بودن ملك نيست، يعني مالك مي تواند با اخذ يك تقاضاي تقسيم ملك خود به قسمت هاي مختلف را به اداره امور مدني ارائه كند. وكيل سند ملكي و همچنين در صورت توافق مالكين مشترك در مورد تقسيم اموال (اعم از ملكي يا اعيان) مي توانند تقاضاي تفكيك خود را توسط وكيل ملكي در اداره امور ملكي مطرح كنند و درخواست جدايي ضروري نيست



:: موضوعات مرتبط:

:: برچسب‌ها: ،
نویسنده : faramarz
تاریخ : ۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
زمان : ۰۹:۱۸:۴۴
[ ]


 

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی