sanat

 
 
در مورد جنگل سيسنگان بيشتر بدانيد
| نظرات (0)

مازندران يكي از استان هاي شمالي و سرسبز ايران است. در اين كشور جنگل هاي بسيار زيبايي وجود دارد كه هر كدام از آنها سرمايه هاي طبيعي به حساب مي آيند و از اهميت بالايي برخوردارند. يكي از اين جنگل ها پارك جنگلي سيسنگان است كه نمونه طبيعي جنگل هاي پست شمال ايران است. پارك جنگلي سيسنگان علاوه بر نقشي كه در حفظ و حراست از گونه هاي كمياب گياهي و جانوري دارد، به عنوان يك جاذبه گردشگري افراد زيادي را به خود جذب مي كند. پارك جنگلي سيسنگان يكي از جاهاي ديدني مازندران است.

جنگل سيسنگان كجاست؟

پارك جنگلي سيسنگان يكي از معروف ترين پارك هاي جنگلي مازندران و ايران است. پوشش گياهي شگفت انگيز پارك جنگلي سيسنگان در كنار امكانات رفاهي و تفريحي درجه يك آن را به جاذبه اي محبوب در بين گردشگران تبديل كرده است. وسعت و موقعيت ساحلي دو ويژگي اصلي پارك جنگلي سي سنگان است. پارك جنگلي سيسنگان در 27 كيلومتري جاده نوشهر - نور قرار دارد. سيسنگان از شمال به درياي خزر، از غرب به روستاي توسكتك، از جنوب به رشته كوه البرز و از شرق به روستاي صلاح الدين كالا محدود مي شود.

 

تاريخچه پارك جنگلي سيسنگان

پارك جنگلي سيسنگان در سال 1344 تاسيس شد

پارك جنگلي سيسنگان در سال 1344 با طراحي مهندس آشتياني به بهره برداري رسيد. هدف اصلي از تشكيل اين پارك جنگلي حفاظت از گونه هاي خاص شمشاد و گونه هاي جانوري اين منطقه بوده است. اما استقبال بي نظير اهالي پارك جنگلي سيسنگان بيشتر مورد توجه قرار گرفته است. در سال هاي بعد امكانات تفريحي و تندرستي بيشتري به پارك جنگلي سيسنگان اضافه شد تا اين پارك جنگلي به يكي از بهترين پارك هاي جنگلي و ساحلي شمال ايران تبديل شود.

علت نامگذاري سيسنگان

در مورد نامگذاري اين پارك جنگلي ديدگاه هاي مختلفي وجود دارد. برخي از داستان هاي كهن و نقل شده حاكي از آن است كه ملكه اي به نام «شيمائي چهل غيس» بر سرزميني سرسبز حكومت مي كرده است. روزي با پادشاه توران افراسياب دوست مي شود. در همين زمان شخصي به نام منوچهر تازي كه پدر و عموهاي خود را در جنگ با افراسياب از دست داده است، براي انتقام گرفتن و از بين بردن پيمان دوستي افراسياب و شيما، تصميم به تخريب سد ماز كژوز مي گيرد. تخريب سد باعث مي شود كه تمام منطقه به زير آب برود و سپاه افراسياب و ملكه نابود شود. از اين رو اين سرزمين از آن پس به سرزمين سيل و سنگان يا سيسنگان معروف شد

مسيرهاي دسترسي به پارك جنگلي سيسنگان

پارك جنگلي سيسنگان در ضلع جنوبي جاده اصلي و در كنار ساحل نوشهر قرار دارد. بنابراين براي رسيدن به اين پارك بايد اين جاده ساحلي را طي كرد. براي رسيدن به پارك جنگلي سيسنگان دو مسير وجود دارد.

 

مسير اول: به شهر نوشهر برويد سپس از نوشهر به سمت شهر نور از جاده ساحلي استفاده كنيد. پس از طي 27 كيلومتر رانندگي، پارك جنگلي سيسنگان در سمت راست شما نمايان مي شود.

مسير دوم: به شهرك نور رسيده و پس از طي 35 كيلومتر رانندگي از جاده نور به نوشهر، تابلوي ورودي پارك جنگلي سيسنگان را خواهيد ديد. اكنون بايد دوربرگردان را دور بزنيد و وارد پارك جنگلي سيسنگان شويد.

فاصله تهران تا سيسنگان از جاده هراز حدود 260 كيلومتر و از جاده چالوس حدود 200 كيلومتر است كه به طور متوسط سه تا چهار ساعت زمان مي برد.

بهترين زمان براي بازديد از پارك سيسنگان

استان هاي شمالي ايران در هر فصلي از سال ويژگي هاي خاص خود را دارند. بنابراين بايد با توجه به سليقه و هدف خود از سفر به اين استان ها زمان سفر خود را انتخاب كنيد. اما براي لذت بردن از زيبايي هاي سرسبز و ديدني پارك جنگلي سيسنگان، بايد در فصل بهار و اوايل تابستان از اين پارك جنگلي ديدن كنيد. در اين موقع از سال حس سرزندگي طبيعت به خوبي به شما منتقل مي شود و صداي آرامش بخشي آب رودخانه نيز به گوش شما مي آيد. در اواسط فصل تابستان، هواي پارك جنگلي سيسنگان كثيف و پر از پشه هاي مزاحم است كه باعث مي شود بازديد از آن كمتر لذت بخش باشد. البته در تابستان گذراندن وقت در ساحل و شنا در آب هاي درياي خزر خوشايند خواهد بود. سفر به پارك جنگلي سيسنگان در پاييز مانند سفر روي بوم است. در اين زمان از سال رنگ برگ هاي درختان تغيير مي كند و مناظر ديدني و چشم نوازي را تشكيل مي دهند كه از رنگ هاي متنوع مي تركد. علاوه بر اين، مه خنكي كه روي دريا شكل گرفته، بوي درختان و زمين خيس از باران در اين فصل حسي به ياد ماندني دارد.



:: موضوعات مرتبط:

:: برچسب‌ها: ،
نویسنده : faramarz
تاریخ : ۵ بهمن ۱۴۰۱
زمان : ۱۲:۱۷:۱۵
[ ]


 

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی